Pitanje: Es-selamu alejkum! Da li je dozvoljeno da žena nosi suknju i tuniku, naravno, da ispunjava sve islamske...
propise: ŠIROKO, BEZ UKRASA, TUNIKA DUGA, SUKNJA ŠIROKA itd.? Znači, poput hidžaba, ali iz dva dijela.
propise: ŠIROKO, BEZ UKRASA, TUNIKA DUGA, SUKNJA ŠIROKA itd.? Znači, poput hidžaba, ali iz dva dijela.
Odgovor: Smatram, a Allah najbolje zna, da je ženi prioritetnije da nosi jednodjelni džilbab, ali isto tako da ne postoji zapreka da žena nosi dvodjelni hidžab, pod uvjetom da se u tom dvodjelnom hidžabu ispunjavaju uvjeti koje su postavili islamski učenjaci.
Uvjeti hidžaba – islamske nošnje su:
1. da hidžab prekrije cijelo tijelo, osim onoga što je vjerom izuzeto;
2. da hidžab nije ukras sam po sebi;
3. da hidžab bude od gusto tkanog platna, tj. da nije proziran;
4. da hidžab bude prostran, tj. da nije tijesan i da ne oslikava dijelove ženinog tijela;
5. da hidžab nije namirisan;
6. da hidžab nije odjeća kojom se oponašaju muškarci;
7. da hidžab ne nalikuje odjeći nevjernica;
8. da hidžab ne potpada pod pojam “libasuš-šuhrati” – odjeće po kojoj je osoba prepoznatljiva.
(Napomena: Spomenuti uvjeti preuzeti su iz knjige velikog islamskog muhaddisa šejha Albanija “Džilbabul-mereti el-muslime” – Odjeća žene muslimanke.)
2. da hidžab nije ukras sam po sebi;
3. da hidžab bude od gusto tkanog platna, tj. da nije proziran;
4. da hidžab bude prostran, tj. da nije tijesan i da ne oslikava dijelove ženinog tijela;
5. da hidžab nije namirisan;
6. da hidžab nije odjeća kojom se oponašaju muškarci;
7. da hidžab ne nalikuje odjeći nevjernica;
8. da hidžab ne potpada pod pojam “libasuš-šuhrati” – odjeće po kojoj je osoba prepoznatljiva.
(Napomena: Spomenuti uvjeti preuzeti su iz knjige velikog islamskog muhaddisa šejha Albanija “Džilbabul-mereti el-muslime” – Odjeća žene muslimanke.)
Velikom učenjaku današnjice, supervizoru poznatog web-sajta islam-qa, Muhammedu Salihu Munedždidu postavljeno je sljedeće pitanje:
Je li ženi dozvoljeno da izvan kuće nosi nešto osim abaije (jednodjelni ogrtač za žene), normalno da tijelo bude potpuno pokriveno (kao u slučaju da žena obuče dugu suknju sa mahramom, koja neće ocrtavati njene obline)?
Odgovor: Ženi nije obaveza da baš nosi abaiju (jednodjelni ogrtač za žene) niti džilbab, niti da hidžab (islamska odjeća za žene) mora biti jednodjelan, najbitnije u tome je da hidžab pokriva njeno tijelo, da nije ukrašen, niti da privlači poglede, nakon toga nije bitno kakve je vrste, niti iz koliko je dijelova.
Učenjaci Stalne komisije su upitani: ‘Je li uvjet za islamsku nošnju – hidžab da džilbab bude jednodjelan ili može da bude dvodjelan, ako bi neko to učinio, da li bi to bila novotarija ili ne?
Odgovor: Hidžab je ispravan bez obzira bio jednodjelan ili dvodjelan, pod uvjetom da se pokrije ono što je vjerom naređeno.” (Fetve Stalne komisije, 17 tom, str. 178)
(Izvor fetve: islama-qa.com)
Je li ženi dozvoljeno da izvan kuće nosi nešto osim abaije (jednodjelni ogrtač za žene), normalno da tijelo bude potpuno pokriveno (kao u slučaju da žena obuče dugu suknju sa mahramom, koja neće ocrtavati njene obline)?
Odgovor: Ženi nije obaveza da baš nosi abaiju (jednodjelni ogrtač za žene) niti džilbab, niti da hidžab (islamska odjeća za žene) mora biti jednodjelan, najbitnije u tome je da hidžab pokriva njeno tijelo, da nije ukrašen, niti da privlači poglede, nakon toga nije bitno kakve je vrste, niti iz koliko je dijelova.
Učenjaci Stalne komisije su upitani: ‘Je li uvjet za islamsku nošnju – hidžab da džilbab bude jednodjelan ili može da bude dvodjelan, ako bi neko to učinio, da li bi to bila novotarija ili ne?
Odgovor: Hidžab je ispravan bez obzira bio jednodjelan ili dvodjelan, pod uvjetom da se pokrije ono što je vjerom naređeno.” (Fetve Stalne komisije, 17 tom, str. 178)
(Izvor fetve: islama-qa.com)
Napomena: Žene u tom pogledu treba da vode računa da takav način odijevanja ne uzrokuje izigravanje sa hidžabom, kao što je primjetno u zadnjim godinama kod velikog broja ‘‘moderno’’ pokrivenih žena.
A Allah najbolje zna!
Odgovorio: Ammar Hašić
Nema komentara:
Objavi komentar