predznake bez posebnog komentara, osim tamo gdje to bude...
neophodno.
Za svaki pomenuti predznak, spomenut ćemo i
vjerodostojan hadis u kojem se on spominje. Neka je salavat
i selam na našeg Poslanika i na njegovu porodicu!
1. Da robinja sebi rodi gospodaricu. Ovim se aludira na
mnogobrojna islamska osvajanja u kojima će biti veliki broj
mnogobrojna islamska osvajanja u kojima će biti veliki broj
robinja koje će rađati djecu svojih gospodara, a koja će, kao
sinovi svojih očeva, biti slobodni i nadređeni svojoj majci
koja je robinja. Također je moguće da se ovim aludira na
neposlušnost djece prema roditeljima, tako da će se dijete
odnositi prema svojoj majci kao prema ropkinji. Oba ova
tumačenja su se obistinila u svakodnevnom životu.
koja je robinja. Također je moguće da se ovim aludira na
neposlušnost djece prema roditeljima, tako da će se dijete
odnositi prema svojoj majci kao prema ropkinji. Oba ova
tumačenja su se obistinila u svakodnevnom životu.
2. Da vidiš bosonoge, siromašne pastire kako se
nadmeću u gradnji velikih kuća. Ova pojava je danas jako
raširena, ne samo među Arapima, nego i na drugim
mjestima.
nadmeću u gradnji velikih kuća. Ova pojava je danas jako
raširena, ne samo među Arapima, nego i na drugim
mjestima.
3. Prepuštanje poslova onima koji ih nisu dostojni.
Muhammed, s.a.v.s, kaže: “Kada se poslovi prepuste onima
koji za to nisu sposobni, očekujte Smak svijeta.”[1]
Muhammed, s.a.v.s, kaže: “Kada se poslovi prepuste onima
koji za to nisu sposobni, očekujte Smak svijeta.”[1]
4. Smanjivanje znanja i raširenost neznanja.
5. Mnoštvo ubistava. Muhammed, s.a.v.s, kaže: “Pred
Smak svijeta će se raširiti neznanje, a nestat će znanja, i
umnožit će se heredž, a to je ubijanje.”[2]
Smak svijeta će se raširiti neznanje, a nestat će znanja, i
umnožit će se heredž, a to je ubijanje.”[2]
6. Pijenje vina i njegovo nazivanje drugim imenima.
Muhammed, s.a.v.s, kaže: “Ljudi iz mog ummeta će piti
vino, a nazivat će ga drugim imenima.”[3]
Muhammed, s.a.v.s, kaže: “Ljudi iz mog ummeta će piti
vino, a nazivat će ga drugim imenima.”[3]
7. Raširenost nemorala (bluda).
8. Muškarci će oblačiti svilenu odjeću.
9. Smatranje dozvoljenim muzičkih instrumenata.
Muhammed, s.a.v.s, kaže: “Zasigurno će biti u mom
ummetu ljudi koji će blud, svilu, vino i muzičke instrumente
smatrati dozvoljenim.”[4]
Muhammed, s.a.v.s, kaže: “Zasigurno će biti u mom
ummetu ljudi koji će blud, svilu, vino i muzičke instrumente
smatrati dozvoljenim.”[4]
10. Unajmljivanje pjevačica.
11 . Pojava bestidnosti i razvratno govora.
12. Prekidanje rodbinskih veza.
13. Prevara i optužba nevinog.
14. Davanje povjerenja varalici. Muhammed, s.a.v.s,
kaže: “Od predznaka Smaka svijeta je bestidnost i razvratan
govor, prekidanje rodbinskih veza, i nepovjerenje prema
povjerljivom a povjerenje u varalicu.”[5]
kaže: “Od predznaka Smaka svijeta je bestidnost i razvratan
govor, prekidanje rodbinskih veza, i nepovjerenje prema
povjerljivom a povjerenje u varalicu.”[5]
15. Pojava iznenadne smrti kod ljudi.
16. Prolazak kroz džamije, a neobavljanje namaza u
njima. Muhammed, s .a.v.s, kaže: ” . . . i kada kroz džamije
budete prolazili i kada se pojave iznenadne smrti.”[6]
njima. Muhammed, s .a.v.s, kaže: ” . . . i kada kroz džamije
budete prolazili i kada se pojave iznenadne smrti.”[6]
17. Borba između dvije muslimanske vojske čiji će poziv
biti isti. Ovo se odnosi na poznati sukob između Alije i
Muavije.
biti isti. Ovo se odnosi na poznati sukob između Alije i
Muavije.
18. Kratkoća vremena. U vremenu će nestati berićeta.
19. Mnoštvo zemljotresa. Egipatski seizmolozi tvrde da je
zemlja došla u stanje neprestanog podrhtavanja.
zemlja došla u stanje neprestanog podrhtavanja.
20. Pojava velikih nereda i raširenost zla. Muhammed,
s.a.v.s, kaže: “Neće nastupiti Smak svijeta sve dok se ne
povuče znanje, rašire zemljotresi, pojave neredi i umnože
ubistva.”[7]
s.a.v.s, kaže: “Neće nastupiti Smak svijeta sve dok se ne
povuče znanje, rašire zemljotresi, pojave neredi i umnože
ubistva.”[7]
21. Udruživanje drugih naroda protiv muslimana kao što
se grupa ljudi okupi oko posude za jelo.
se grupa ljudi okupi oko posude za jelo.
22. Traženje znanja od nezrelih osoba, koje nisu dobro
upućene u nauku. Bit će pitani, pa će davati odgovore bez
znanja i tako skrenuti s pravog puta i druge u zabludu
odvoditi. Muhammed, s.a.v.s, kaže: “Jedan od predznaka
Smaka svijeta je traženje znanja od nezrelih.”[8]
upućene u nauku. Bit će pitani, pa će davati odgovore bez
znanja i tako skrenuti s pravog puta i druge u zabludu
odvoditi. Muhammed, s.a.v.s, kaže: “Jedan od predznaka
Smaka svijeta je traženje znanja od nezrelih.”[8]
23. Pojava razgolićenja kod žena, tako da će pokrivati
jedan dio tijela, a drugi će otkrivati, ili će oblačiti usku i
prozirnu odjeću.
jedan dio tijela, a drugi će otkrivati, ili će oblačiti usku i
prozirnu odjeću.
24. Glupaci će zauzeti počasna mjesta i vodit će brigu o
poslovima od općeg interesa. Muhammed, s.a.v.s, kaže:
“Pred Sudnji dan će biti vrijeme prevare, kada će se
optuživati povjerljivi a lažljivcu će se ukazivati počast.
Presudu će donositi ruwejda.” Ashabi upitaše: “Ko je to
ruwejda?!” Poslanik odgovori: “To je glupak koji će
donositi presudu u općim poslovima.”[9]
poslovima od općeg interesa. Muhammed, s.a.v.s, kaže:
“Pred Sudnji dan će biti vrijeme prevare, kada će se
optuživati povjerljivi a lažljivcu će se ukazivati počast.
Presudu će donositi ruwejda.” Ashabi upitaše: “Ko je to
ruwejda?!” Poslanik odgovori: “To je glupak koji će
donositi presudu u općim poslovima.”[9]
25. Selam će biti samo za poznatog, tj . neće se selam
nazivati osim onome ko je poznat. Muhammed, s.a.v.s,
kaže: “Jedan od predznaka Smaka svijeta je da čovjek
selami samo onog ko mu je poznat.”[10]
nazivati osim onome ko je poznat. Muhammed, s.a.v.s,
kaže: “Jedan od predznaka Smaka svijeta je da čovjek
selami samo onog ko mu je poznat.”[10]
26. Da se ne vodi računa o halal opskrbi. Muhammed,
s.a.v.s, kaže: “Doći će vrijeme u kojem čovjek neće voditi
računa o nafaki koju je stekao: da li je to na halal način, ili
ne.”[11]
s.a.v.s, kaže: “Doći će vrijeme u kojem čovjek neće voditi
računa o nafaki koju je stekao: da li je to na halal način, ili
ne.”[11]
27. Opća raširenost laži.
28. Blizina čaršija (tržišta), čime se ukazuje na raširenost
trgovine. Muhammed, s.a.v.s, kaže: ” . . . raširenost laži,
kratkoća vremena i blizina čaršija.”[12]
trgovine. Muhammed, s.a.v.s, kaže: ” . . . raširenost laži,
kratkoća vremena i blizina čaršija.”[12]
29. Deve i kuće će koristiti šejtani, tj . čovjek će jahati
devu koju će pratiti druga a koja neće služiti za jahanje, niti
će njome pomoći onome ko će imati potrebu za njom, pa će
je šejtan jahati. Također, čovjek će kupiti kuću ne zbog toga
što mu je neophodna za stanovanje, pa će godinama biti
prazna i šejtani će je nastaniti. Muhammed, s.a.v.s, kaže:
“Kuće i deve će biti za šejtane pripremljene.”[13]
devu koju će pratiti druga a koja neće služiti za jahanje, niti
će njome pomoći onome ko će imati potrebu za njom, pa će
je šejtan jahati. Također, čovjek će kupiti kuću ne zbog toga
što mu je neophodna za stanovanje, pa će godinama biti
prazna i šejtani će je nastaniti. Muhammed, s.a.v.s, kaže:
“Kuće i deve će biti za šejtane pripremljene.”[13]
30. Natjecanje u gradnji džamija i njihovo uljepšavanje.
Muhammed, s.a.v.s, kaže: “Neće nastupiti Sudnji dan sve
dok se ljudi ne budu natjecali u gradnji džamija.”[14]
Muhammed, s.a.v.s, kaže: “Neće nastupiti Sudnji dan sve
dok se ljudi ne budu natjecali u gradnji džamija.”[14]
31. Farbanje glava crnom bojom. Muhammed, s.a.v.s,
kaže: “Pred Smak svijeta će se pojaviti narod koj i će farbati
glave crnom bojom, oni neće osjetiti ni mirisa
džennetskog.”[15]
kaže: “Pred Smak svijeta će se pojaviti narod koj i će farbati
glave crnom bojom, oni neće osjetiti ni mirisa
džennetskog.”[15]
32. Velika želja za snoviđenjem Poslanika, s.a.v.s., a to
će biti vrijeme općih nereda i otuđenosti od vjere.
Muhammed, s.a.v.s, kaže: “Doći će vrijeme kada će neko
željeti da me vidi u snu više nego što voli svoj imetak
porodicu.”[16]
će biti vrijeme općih nereda i otuđenosti od vjere.
Muhammed, s.a.v.s, kaže: “Doći će vrijeme kada će neko
željeti da me vidi u snu više nego što voli svoj imetak
porodicu.”[16]
33. Raširenost nepokornosti među ljudima i jako malo
činjenje djela za ahiret.
činjenje djela za ahiret.
34. Raširenost škrtosti, tako da će svi škrtariti sa onim što
posjeduju. Bogataš će biti škrt u svom imetku, učenjak u
znanju, a proizvođač u onome što proizvodi. Muhammed,
s.a.v.s, kaže: “Rad će se umanjiti, a povećat će se škrtost.”[17]
posjeduju. Bogataš će biti škrt u svom imetku, učenjak u
znanju, a proizvođač u onome što proizvodi. Muhammed,
s.a.v.s, kaže: “Rad će se umanjiti, a povećat će se škrtost.”[17]
35. Međusobna ubijanja bez ikakvog povoda.
Muhammed, s.a.v.s, kaže: “Tako mi Onog u čijoj ruci je
moja duša, doći će vrijeme kada ubica neće znati zbog čega
je ubijao, a ubijeni zbog čega je ubijen.”[18]
Muhammed, s.a.v.s, kaže: “Tako mi Onog u čijoj ruci je
moja duša, doći će vrijeme kada ubica neće znati zbog čega
je ubijao, a ubijeni zbog čega je ubijen.”[18]
________________________________________________
[1] Hadis bilježi Buhari u Poglavlju o znanju.
[2] Bilježe Buhari i Muslim.
[3] Bilježe Ahmed i Nesai sa vjerodostojnim lancem prenosi laca. Albani
ga spominje u Sahihu.
[4] Bilježi Buhari, a Albani ga spominje u Sahihu.
[5] Bilježe Ahmed i Bezzar, te Albani u Sahihu pod brojem 229.
[6] Bilježe Tajalisi u Musnedu i Albani u Sahihu.
[7] Bilježe Buhari, Ahmed i Ibn Madže.
[8] Bilježe Taberani, Ibn ul-Mubarek, a Albani ga spominje u Sahihu.
[9] Bilježe Ahmed, Taberani, a Albani ga spominje u Sahihu.
[10] Bilježi Ahmed.
[11] Bilježe Buhari i Nesai.
[12] Bilježi Ibn Hibban, hadis je vjerodostojan.
[13] Bilježi Ebu Davud, hadis je vjerodostojan.
[14] Bilježe Ahmed, Nesai, Ebu Davud i Ibn Madže, hadis je
vjerodostojan.
[15] Bilježe Ebu Davud i Nesai, hadis je vjerodostojan.
[16] Bilježe Buhari, Muslim i Ahmed.
[17] Bilježe Buhari, Muslim i Ebu Davud.
[18] Bilježi Muslim.
[1] Hadis bilježi Buhari u Poglavlju o znanju.
[2] Bilježe Buhari i Muslim.
[3] Bilježe Ahmed i Nesai sa vjerodostojnim lancem prenosi laca. Albani
ga spominje u Sahihu.
[4] Bilježi Buhari, a Albani ga spominje u Sahihu.
[5] Bilježe Ahmed i Bezzar, te Albani u Sahihu pod brojem 229.
[6] Bilježe Tajalisi u Musnedu i Albani u Sahihu.
[7] Bilježe Buhari, Ahmed i Ibn Madže.
[8] Bilježe Taberani, Ibn ul-Mubarek, a Albani ga spominje u Sahihu.
[9] Bilježe Ahmed, Taberani, a Albani ga spominje u Sahihu.
[10] Bilježi Ahmed.
[11] Bilježe Buhari i Nesai.
[12] Bilježi Ibn Hibban, hadis je vjerodostojan.
[13] Bilježi Ebu Davud, hadis je vjerodostojan.
[14] Bilježe Ahmed, Nesai, Ebu Davud i Ibn Madže, hadis je
vjerodostojan.
[15] Bilježe Ebu Davud i Nesai, hadis je vjerodostojan.
[16] Bilježe Buhari, Muslim i Ahmed.
[17] Bilježe Buhari, Muslim i Ebu Davud.
[18] Bilježi Muslim.
Iz knjige “Blizina pojave Mehdije i Smak svijeta”
Ammar Hašić
Nema komentara:
Objavi komentar