PROPIS OBAVLJENOG NAMAZA BEZ ABDESTA

Prenosi se od Ebu Hurejre, radijallahu anh, da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Allah, subhanehu ve te’ala, neće primiti namaz nijednog od vas –kada izgubi abdest- sve dok se ne abdesti.”
Hades jeste ono što izađe na dva prirodna otvora ili drugo što kvari abdest.
Izvod hadisa: Buharija (6954) i citat je njegov, Muslim (225).
Prenosilac hadisa: Ebu Hurejre – Abdur-Rahman b. Sahr ed-Devsi. Islamski učenjaci se
razilaze po pitanju njegovog imena
na oko trideset mišljenja. Kaže hafiz Ibn Abdul-Berr: “Ono na čemu se smiruje duša od mišljenja jeste da mu je ime Abdur-Rahman b. Sahr.” Na tom stavu su bili i Muhammed ibn Ishak, Hakim i Nevevi. On je ashab koji je prenio najveći broj hadisa od Allahovog poslanika, sallallahu ‘alejhi we sellem. Spominje se da je Bekijje b. Mahled u svome musnedu zabilježio 5374 hadisa od Ebu Hurejre, radijallahu ‘anhu. Od toga u Dva sahiha, kod Buharije i Muslima, nalazi se 609 hadisa na isti način zabilježenih, dakle hadisa koji su muttefekun alejh. Niko od ashaba ne prenosi ni približno broju hadisa koje on prenosi. Kaže imam Buhari: “Od njega je prenosilo hadis 800 ljudi ili više.” Umro je u Medini 59. godine po hidžri u 78. godini života i ukopan je na mezarju Beki’a. Allah da bude zadovoljan s njim.
Poruke hadisa:
1-Ima namaza koji su primljeni a ima ih i koji su odbijeni, pa, oni koji budu obavljeni na ispravan način, oni će biti primljeni, dok, oni koji ne budu obavljeni na ispravan način, oni neće biti ni primljeni. I takav slučaj je sa svakim ibadetom zbog riječi Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem: “Ko učini neko djelo koje nije od naše vjere, ono će mu se odbiti.” (Muslim od Aiše, radijallahu anha.)
2-Abdest je uslov ispravnosti svakog namaza, tako da obavezni fard-namaz, nafila-namaz pa čak i dženaza-namaz neće biti primljeni bez abdesta.
3-Ako čovjek zaboravi da nema abdest i klanja namaz, taj mu namaz neće biti primljen, već je na njemu da se abdesti (ili uzme tejemmum u nedostatku vode) i ponovo klanja po konsenzusu islamskih učenjaka.
4-Ukoliko čovjek u toku namaza izgubi abdest, ne može nakon uzimanja abdesta nastaviti s namazom, već ga mora ponovo ispočetka klanjati.
5-Namaz nečistog koji je bez abdesta strogo je zabranjen i ukoliko bi ga, pak, tako obavljao to bi bio vid izigravanja sa Allahom, subhanehu ve te’ala.
6-Ukoliko se vjernik abdesti pa klanja jedan namaz, a nakon toga nastupi vrijeme drugog namaza, ne mora se ponovo abdestiti već može sa istim abdestom klanjati i sljedeći namaz.
7-Iz hadisa se uviđa veličina namaza kada ga Svevišnji Allah ne prima bez čistoće.

prof. Hajrudin Ahmetović


pagead2.googlesyndication.com pagead2.googlesyndication.com

Nema komentara:

Objavi komentar